הילד שלי עבר פגיעה. מה לעשות?
התמודדות עם פגיעה שהילד שלי עבר היא לא פשוטה. כשאירוע או סיפור נחשפים זו יכולה להיות טלטלה גדולה – אך גם לאפשר תיקון והחלמה. בסדרת סרטונים ייחודית, ‘טוב שסיפרת’, בנינו מדריך מקיף להורים במקרה פגיעה.
מה התוכניות שלכם ואיך מזמינים?
https://latetpe.org.il/wp-content/uploads/2024/07/AnnualProgram2024-5_Final.pdfיש לנו תוכניות מגוונות לגילאים שונים: סדנאות בנושא מוגנות מינית ומוגנות ברשת לגילאי יסודי, סדנאות בנושא גיל ההתבגרות ומיניות בריאה לנוער, הרצאות להורים ומורים, מופע מוסיקלי מיוחד ועוד.
לחצו כאן להרחבה ופירוט על התוכניות השונות שלנו
לחצו כאן להורדת חוברת הפעילות המלאה לשנת 2025
הייתי בהרצאה שלכם, איך אפשר לקבל סיכום?
כדי לקבל סיכום של ההרצאה בה השתתפתתם, לחצו על המספר ושלחו הודעת וואצאפ לבוט שלנו עם המילה ‘שלום’, והוא כבר יעזור לכם להגיע לסיכום: 02-9918030
אפשר להתייעץ אתכם באופן פרטני?
קו הייעוץ שלנו מספק מענה לשאלות ודילמות חינוכיות בנושאי מוגנות מינית ומיניות בריאה, להורים ואנשי חינוך. מוזמנים להתקשר בימים א’, ג’ וד’, בין השעות 8:30-10:00 בבוקר ו-20:00-22:00 בערב
029918030
האם אתם מטפלים בילדים?
אנו עמותה חינוכית ואיננו עוסקים בטיפול.
להתייעצות חינוכית בנושאי מוגנות מינית ומיניות בריאה מוזמנים להתקשר לקו הייעוץ שלנו – 02-9918030
מה נורמלי ומה לא אצל ילדים?
לא כל מגע מיני בין ילדים ייחשב כפגיעה. יש שלבים בהתפתחות בהם יש לילדים חקרנות מינית נורמלית. במקרה וילדים צעירים (גן-יסודי) נגעו אחד בשני והתנאים הבאים קיימים ייתכן כנראה ומדובר בחקרנות מינית טבעית: הילדים נראים שמחים, יש סקרנות וחקירה בתחומים נוספים, חברות והדדיות ללא כפייה או ניצול, חקרנות בין ילדים דומים בגיל, גוף והבנה, הילדים מגיבים טוב לגבולות.
לעומת זאת, יש מצבים בהם התנהלות מינית בין ילדים יכולה להתחיל כמשחק או להיראות כמשחק אך החוויה היא של פגיעה. באופן בסיסי כאשר אין הדדיות והסכמה זהו סימן למצב פוגעני.
לחצו כאן להרחיב על הנושא – נורמלי ולא נורמלי אצל ילדים
בכל מקרה כדאי להתייעץ עם הגורמים המקצועיים (יועצ/ת, פסיכולוג/ית המוסד החינוכי או הרשות. קווי סיוע)
על איזה אמצעי סינון ובקרה אתם ממליצים?
אנו מאמינים שנכון לעבוד עם ילדים על גבולות פנימיים וגבולות חיצוניים בשימוש ברשת. גבולות פנימיים הם גבולות שהילד מזדהה איתם, שמושתתם על עולם ערכי מתווך. גבולות חיצוניים הם כלים טכנולוגיים שמאפשרים מניעה של חשיפה לתכנים לא מתאימים וכן הגבלה של זמן השימוש במסך.
אנו ממליצים על האפליקציה Google Family link כבסיס לגבולות מתוך שפה ערכית ומתקשרת.
לחצו כאן לכלים נוספים לשמירה על הילדים ברשת
לחצו כאן לסקירה על אפליקציות בקרת הורים מגוונות
הילד שלי שאל שאלה שממש הביכה אותי - איך לענות?
ילדים שואלים שאלות מעולות, אך לעיתים אנו המבוגרים במבוכה על איך (והאם/מתי) לענות להם. נרצה לעודד את הילדים לראות בנו כתובת לכל שאלה ובכך נהווה גם כתובת טבעית לכל התמודדות או קושי. שאלות בתחומים מיניים הן נורמליות וחשובות מבחינת ההתפתחות והסקרנות הבריאה של ילדים.
לחצו כאן להרחבה על מענה לשאלות של ילדים דרך מודל ארבעה שלבים למענה על שאלה
על איזה ספרי ילדים אתם ממליצים?
בשנים האחרונות יוצאים ספרי ילדים רבים בנושאי מיניות בריאה ומוגנות מינית. ישנם ספרים מגוונים – מתאימים לקהלים שונים, לגילאים שונים, ונוקטים דרך ערכית שונה. אנחנו מאמינים שנכון לדבר מוגנות ומיניות בשפה שמתאימה לילד שלנו – לגיל, לעולם הערכי שלנו, למקום שבו הוא נמצא.
איך מביאים אתכם לבית הספר של הילדים שלי?
ממליצים לפנות ליועצת בית הספר או למנהל/ת לקרוא עלינו ועל התוכניות שלנו, וליצור איתנו קשר דרך ערוצי התקשורת השונים באתר.
התוכנית מאושרת משרד החינוך, מספר במערכת הגפ”ן 2322
האם ערכתם מחקר מקיף על פעילותכם?
בשנת 2022-2023 ערכנו מחקר חצוני (מקסימום אימפקט) ומקיף בהובלת החוקרת נוי אזולאי מאוניברסיטת בן גוריון ובליווי אקדמי של פרופ’ מיה בייניש ויסמן ופרופ’ כרמית כץ מאוניברסיטה העברית. המחקר התבצע באישור ופיקוח המדען הראשי במשרד החינוך. במחקר השתתפו 59 בתי ספר, והתוצאות הראו שתכניות עמותת ‘לתת פה’ מביאות לשיפור מובהק במדדים הקשורים ליצירת מוגנות מינית לילדים.
האם אתם עמותה מאושרת?
לתת פה הינה עמותה רשומה ברשם העמותות בישראל החל משנת 2015.
לחצו כאן לקרוא עלינו יותר ב’גיידסטאר’ – משרד המשפטים
התוכנית מאושרת משרד החינוך, מספר במערכת הגפ”ן 2322