בכל מקרה של פגיעה שמתגלה, וגם במקרה של חשד, נרצה למצוא כתובת להתייעץ, להיעזר ולקבל הכוונה.
מה מאפיין פגיעות בילדים?
- פגיעות בילדים יכולות לקרות בכל המשפחות, גם בכאלו שמכילות, מודעות.
- פגיעה בילדים תכלול פגיעה פיזית, רגשית, מינית והזנחה.
- הרבה מהפגיעות הן בתחום האפור. לכן לא פעם הבלבול שלכם מדוייק מאוד.
- ככל שהפגיעה תהיה על ידי אדם קרוב או מוכר יותר, ככה היא תהיה מבלבלת יותר.
- תחום נוסף של פגיעות הוא פגיעות ברשת: חשיפה לתכנים לא מתאימים, בריונות והצקות, פגיעה בפרטיות
עם מי אפשר להתייעץ?
- מרכזי הגנה וקווי סיוע
- התייעצות עם גורמים מקצועיים: יועצ/ת, עו”ס/ית, פסיכולוג/ית במוסד החינוכי.
- מוקד פניות משרד הרווחה 118 – נותן מענה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע בתחומי רווחה: שירותי חירום, אלימות במשפחה, פגיעה מינית, התמכרויות, נושאים הקשורים לפרט ולמשפחה, לילדים ונוער, לאזרחים ותיקים ויתר נושאי הרווחה. המשך הטיפול יועבר לגורם הרלוונטי בקהילה או במשרד לפי הנדרש.
להרחבה על מוקדי סיוע והתייעצות במקרה פגיעה לחצו כאן
להתייעצות והכוונה חינוכית: קו הייעוץ של לתת פה, 029918030, ימים א’,ג’,ד’, בין השעות 8:30-10:00 בבוקר ו-20:00-22:00 בערב
כיצד להגיב במקרה שילד מספר על פגיעה?
התגובה הטובה שלנו המבוגרים לחוויות פגיעה שילדים חווים חשובה מאוד, בייחוד התגובה הראשונית כשילד מספר על פגיעה. לפני הטיפול וההתייעצות להמשך, נרצה להשתמש במודל התגובה הטובה של לתת פה (להרחבה על המודל לחצו כאן):
- טוב שסיפרת
- ראיון (ולא חקירה)
- הכרה ברגשות
- תגובה שעושה סדר
- מה את/ה היית רוצה לעשות?
מדריך להורים במקרה פגיעה
כדי לעשות סדר ומיקוד במקרה של פגיעה, יצרנו עבורכם בשיתוף מכון חרוב ונועה מימן ערכת כלים מצולמת. לחצו כאן לכל פרקי הסדרה