תמונה מתוך הרצאה

סיכום הרצאת העמקה למורים


תפקיד המורים בשגרה

  • מה לא ומה כן: לא מטפלים, הורים או אנשי חוק | כן עיניים, לב וגורם מתווך
  • תפקיד המורים ליצור סדר במעגלי פגיעה מגוונים
  • חובת דיווח – היכרות, אחריות, שיתוף

מחוסר אונים למסוגלות

  • בין הרגשות שלי לנעלי הילד
  • עוגנים של מורים: בהירות כללי בית ספר, גיבוי צוות, שפה, סקלת תגובה
  • תגובה טובה מבוססת ערכים, גבולות ועוגנים
  • גיוון תגובה לפי הילד, המקרה והמשפחה

כלים לעבודה מגוונת

  • הבחנה בין תגובה ראשונה לשנייה
  • שאלות מאחות לפוגע ונפגע
  • שיח יזום כבסיס לשיחה

כלי חינמי לאימון שלכם להגברת מוגנות – כדאי


הרחבה והעמקה

מודל תגובה בפועל

תגובה ראשונה (מיידית): סליחה לא מתנהגים ככה, אנחנו מדברים בשפה נקיה, תפסיק את זה מיד. אני רוצה לדבר איתך על זה בהמשך השבוע

תגובה שנייה (בזמן נינוח): שימוש במודל התגובה הטובה כדי להבין מה היה שם מבחינתו ולחדד את הערכים שמהם נובעים הכללים.

שאלות מאחות למי שעשה את המעשה

  1. מה קרה שם?
  2. מה הרגשת ומה חשבת באותו הרגע?
  3. .מה אתה חושב ומרגיש עכשיו ביחס למה שעשית?
  4. מי הושפע ממה שעשית ואיך?
  5. מה לדעתך, צריך להעשות על מנת לתקן את המצב / הפגיעה

חובת דיווח

חובה על פי חוק לדווח לרווחה/בתי לין/משטרה על פגיעה מינית בשלושה מקרים (תמיד להתייעץ):

  • 1. פגיעה בין ילדים במסגרת חינוכית
  • 2. פגיעה על ידי מבוגר בעל סמכות
  • 3. פגיעה בתוך המשפחה
Scroll to Top

רוצים לדבר?

מעדיפים שנחזור אליכם?

נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה