
סיכום הרצאת העמקה למורים

תפקיד המורים בשגרה

- מה לא ומה כן: לא מטפלים, הורים או אנשי חוק | כן עיניים, לב וגורם מתווך
- תפקיד המורים ליצור סדר במעגלי פגיעה מגוונים
- חובת דיווח – היכרות, אחריות, שיתוף
מחוסר אונים למסוגלות

- בין הרגשות שלי לנעלי הילד
- עוגנים של מורים: בהירות כללי בית ספר, גיבוי צוות, שפה, סקלת תגובה
- תגובה טובה מבוססת ערכים, גבולות ועוגנים
- גיוון תגובה לפי הילד, המקרה והמשפחה
כלים לעבודה מגוונת

- הבחנה בין תגובה ראשונה לשנייה
- שאלות מאחות לפוגע ונפגע
- שיח יזום כבסיס לשיחה

כלי חינמי לאימון שלכם להגברת מוגנות – כדאי
הרחבה והעמקה
מודל תגובה בפועל
תגובה ראשונה (מיידית): סליחה לא מתנהגים ככה, אנחנו מדברים בשפה נקיה, תפסיק את זה מיד. אני רוצה לדבר איתך על זה בהמשך השבוע
תגובה שנייה (בזמן נינוח): שימוש במודל התגובה הטובה כדי להבין מה היה שם מבחינתו ולחדד את הערכים שמהם נובעים הכללים.
שאלות מאחות למי שעשה את המעשה
- מה קרה שם?
- מה הרגשת ומה חשבת באותו הרגע?
- .מה אתה חושב ומרגיש עכשיו ביחס למה שעשית?
- מי הושפע ממה שעשית ואיך?
- מה לדעתך, צריך להעשות על מנת לתקן את המצב / הפגיעה
חובת דיווח
חובה על פי חוק לדווח לרווחה/בתי לין/משטרה על פגיעה מינית בשלושה מקרים (תמיד להתייעץ):
- 1. פגיעה בין ילדים במסגרת חינוכית
- 2. פגיעה על ידי מבוגר בעל סמכות
- 3. פגיעה בתוך המשפחה