את פתח לו

מעודדים שיתוף ויוצרים מוגנות בגישה ערכית וחיובית

שלוחה חרדית מבית לתת פה

אנו מובילים פיתוח והנחיה של תכניות חינוכיות ייחודיות, המחזקות את הילדים ומעניקות למבוגרים כלים לשיח ערכי, בריא, חיובי ופשוט בנושאים הרגישים של שמירת המרחב האישי וחשיבות השיתוף, תוך התאמה תרבותית ורגישות לערכי הציבור החרדי ועל פי דעת תורה.

עיקר פעילותנו מתבצע באמצעות מערכי-למידה על שמירת המרחב האישי ומודלים חדשניים להגברת השיתוף בין הורים וילדיהם, בטיחות מול אתגרי הטכנולוגיה, תקשורת רגשית והכנה לגיל ההתבגרות.
אנו מלווים צוותי חינוך, הורים וילדים – מגיל גן ועד ישיבה – בדרך ישירה, נגישה ומחזקת. אנו מאמינים בכֹּחם של הורים וצוותים חינוכיים לעצב אקלים בטוח וצנוע, הבונה חוסן אישי וקהילתי.

התכנים מועברים על ידי אנשי חינוך וטיפול בהתאמה למגוון הקהילות החרדיות.  

התכנית מלווה על ידי גדולי ישראל ואנשי חינוך.

* תכנית מאושרת משרד החינוך מספר 2322

החזון שלנו

קהילה בה ילדים בטוחים ומשתפים

  • מצמצמים מצבי סיכון ומזהים קושי בשלב מוקדם
  • מטפחים תפיסה ערכית של צניעות
  • מחזקים חוסן והתמודדות לפני ואחרי אירועים
  • מנגישים כללי שמירה וגבולות בשפה מותאמת לקהילה וע”פ דעת תורה והלכה

התוכניות שלנו

  • יוצרים מרחב בטוח
    הרצאת הורים וצוות חינוכי (90 דק’) – הקניית שגרה לשמירת המרחב האישי, זיהוי מוקדם של קשיים והפרת גבולות, וכלים להתמודדות עם מצבים מורכבים.
  • סדנת העמקה לצוות חינוכי
    סדנה מקצועית לצוות (90 דק’) – ניתוח מצבים מהכיתה, תרגול סימולציות וכלים לחיזוק חוסן הצוות והילדים.
  • סדנאות העברה עצמית למחנכים
    סדרת סדנאות קצרות (20-45 דק’) להטמעת כללי שמירת המרחב האישי ושיפור האקלים הכיתתי, להעברתם ישירות לתלמידים.
  • שומרים על הטוב
    מפגשי הורים וילדים (עד 30 ילדים) – שיח פתוח, זיהוי מצבים מבלבלים, חיזוק מעמד ההורה ככתובת תומכת.
  • “יש לי למי לספר” – מופע תיאטרלי-מוזיקלי
    לתלמידים צעירים (50 דק’, עד 200 ילדים) – תרגול שמירת המרחב האישי, קשרים חברתיים ועידוד שיתוף בשילוב שירים ומשחקים, עם מערכי עיבוד לצוות.

הצוות שלנו

אריה שווימר

עובד סוציאלי

ברוך שיף

יועץ

דוד שולמן

עובד סוציאלי

זאב רייניץ

יועץ

חנוך גלוקמן

יועץ

מיכאל צאמר

יועץ

מנחם שטרנהל

יועץ

נריה בן פזי

עובד סוציאלי

נתנאל לוי יצחק

מחנך

שלום אויש

עובד סוציאלי

שלום קמינר

יועץ

איציק זייבלד

מחנך

ליצירת קשר ופרטים נוספים

פעילות מונחית-נתונים

מחקר תשפ״ג (2023)

אנו רואים בהסתמכות על נתונים מחקריים את הכלי הטוב ביותר לשיפור מתמיד של השירות לילדים, לבני-נוער ולהוריהם. בסיום כל פעילות אנו מזמינים הורים ואנשי חינוך למלא משובים, כדי להבין לעומק את חווייתם ואת פירות הלמידה.

בשנים תשפ״ב–תשפ״ג (2022-2023) ערכנו מחקר חיצוני ומקיף (“Maximum Impact”) בהובלת חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון, בליווי אקדמי של פרופ׳ מיה בייניש-ויסמן ופרופ׳ כרמית כץ מהאוניברסיטה העברית, ובאישור המדען הראשי במשרד החינוך. במחקר השתתפו 59 מוסדות חינוך, ותוצאותיו העידו על שיפור משמעותי בהטמעת כללי שמירת המרחב האישי בקרב ילדים והגברה בשיתוף המבוגרים המלווים אותם.

עיקרי הממצאים

  • עלייה בידע של הורים וצוותי חינוך בנושא שמירת המרחב האישי
  • התחזקות עמדות חיוביות באשר לחשיבות הצניעות והכבוד ההדדי
  • דיווח על רכישת מיומנויות מעשיות בקרב הורים וצוותים
  • 25% מן הילדים שיתפו את הוריהם במצוקה הקשורה להפרת המרחב האישי שלא העלו קודם
  • עלייה של 81 % בשיחות יזומות בנושא שמירת המרחב האישי בין אנשי חינוך לתלמידים
  • פי 3.5 במספר המקרים שבהם תלמידים פנו לצוות לאחר חוויה של הפרת גבולות
  • תכניות ההגנה המקדימה של “לתת פה” – המסייעות לזיהוי מוקדם ולהפניה לטיפול – חוסכות למשק כ-65 מיליון $ בשנה

אנו גאים בתוצאות אלו, המצביעות על תרומתנו ליצירת סביבה בטוחה, מחוברת ורגישה עבור כל ילד. נמשיך להסתמך על מדידה והערכה כדי לשכלל ולהרחיב את עשייתנו למען חברה איתנה וטובה יותר.

Scroll to Top